”I en great-place-to-work-undersøgelse blev vores interne kommunikation identificeret som et indsatsområde, og som led i en større satsning på at højne kommunikationsniveauet, har vi implementeret InfoBoard®. Det er et synligt bevis på, at der bliver gjort noget for at effektivisere kommunikationen i virksomheden – især for de medarbejdere, som ikke har adgang til en pc. Med InfoBoard® kan vi strukturere vores informationer, som spænder vidt fra vores egne nyheder over branchenyt til RSS-nyheder. På vores såkaldte ’trafikpunkter’, såsom kantine, trappeafsats, mellemgange og afdelinger, stopper folk ofte op og orienterer sig om seneste nyt via InfoBoard®. Desuden bruger vi ’PC-preview’, som gør, at vores medarbejdere kan se InfoBoard® direkte på deres arbejdscomputer. Selvom vi kun bruger systemet internt i DSV, lægger vores gæster også mærke til InfoBoard® – de synes, at det er en fed løsning, som passer godt ind i virksomheden. Generelt er det et dynamisk system, som følger tidens tendenser, og som gør det let at udsende korte, skarpe budskaber.”
Tina Hindsbo, Kommunikationskonsulent, DSV Road A/S
32 InfoBoards® • InfoBoard® siden 2008 • 2000 medarbejdere.
"Etableringen af InfoBoards® har helt sikkert styrket informationsniveauet i vores virksomhed, fordi informationerne nu når ud til alle vores medarbejdere - på en lettilgængelig måde. InfoBoard® har skabt en fælles platform, som skaber følelsen af ”Vi står sammen”. Skellet mellem funktionærer og timelønnede er blevet opblødt, og dermed er fællesskabet blevet styrket. Vi anvender både afdelingsspecifikke nyheder og nyheder, der har interesse for alle lokationer. Og viser jævnligt levende billeder, som har stor informationsfaglig effekt. Ligeledes viser vi kendte referenceprojekter, hvor vores produkter er anvendt og som profilerer vores virksomhed udadtil og som giver stolte medarbejdere."
Annemarie Chloé Aabling, Kommunikationskoordinator, Saint-Gobain Weber A/S
23 InfoBoards® fordelt på 11 lokationer. Er placeret i kantine, reception og produktionslinjer og værksteder • InfoBoard® siden 2009 • Ca. 216 ansatte, heraf ca. 98 timelønnede med begrænset pc-adgang.
“Vi anvender InfoBoard® som kommunikationskanal til vores patienter og deres pårørende mens de venter i venteområderne ved MR Scanneren. Skærmene informerer patienterne om den undersøgelsesprocedure de skal i gennem. Det giver dem en tryghedsfornemmelse i en uvant situation. Skærmene bliver også brugt til at formidle vigtig information, såsom forsinkelser osv. Indførelsen af InfoBoard® som informationskanal har reduceret procedurer og undersøgelsestiden ved vores MR Scanner betydeligt.”
Gorm Andersen, IT Supporter, Odense Universitetshospital
9 InfoBoards® fordelt på 3 lokationer tilknyttet Odense Universitetshospital • InfoBoard® siden 2009.
På Fredensborg Skole bruger vi VisioSigns InfoBoard®-løsning til kommunikation til skolens ansatte, elever og gæster. Fredensborg Skole er en stor skole fordelt på to matrikler, og med vores infoskærme på lærerværelser, kontorer og gangarealer sikrer vi, at den information, der er relevant det pågældende sted, altid er let tilgængelig. Systemet bruges primært til formidling af information om skemaændringer, vikardækning og gårdvagtplaner. Desuden vises dagens menu i caféen, nyheder fra skolen, vejrudsigt samt nyheder fra ind- og udland. På skærmen ved indgangen bydes velkommen til skolens gæster og informeres om eventuelle aktiviteter og lokaler.
Anne Mette Sprunk-Jansen, Informationsmedarbejder, Fredensborg Skole
5 InfoBoards® placeret på to lokationer • InfoBoard® siden 2012.
””Med InfoBoard® har vi fået erstattet et lignende system, for på den måde at øge funktionaliteten og opnå en tværgående struktur gennem forskellige afdelinger i kommunen - bl.a. bibliotekerne, borgerservice og sportcentre. Vi valgte InfoBoard®, da det er et nemt system at bruge; det går hurtigt med at oprette nyt indhold og giver gode muligheder for at indstille tid og dato for visning(er). VisioSigns supportcenter yder god og tålmodig hjælp, og det er nemt at udvide systemet. Vi bruger InfoBoard® til at ’pushe’ info omkring vores materiale (bøger, cd’er, film, spil, etc.), arrangementer og andre praktiske informationer til brugere af biblioteket. Eksempelvis kan de blive inspireret til bøger, de kan låne eller koncerter de kan komme til, mens de venter på at få hjælp fra en bibliotekar eller personalet i Info-skranken. Derudover har vi også stor gavn af at kunne dele informationer med andre afdelinger i kommunen, da vi er koblet op på samme system. På den måde kan vi publicere informationer relateret til kommunen, som kan være interessante for bibliotekets brugere”.
Mari S. Kannelønning, webmaster/bibliotekar i samarbejde med Rasmus Viberg, leder af IT-drift, Gladsaxe Bibliotekerne
20 InfoBoards® på bibliotekerne • InfoBoard® siden 2010 • 100 ansatte på bibliotekerne • InfoBoard® anvendes bl.a. også hos borgerservice, svømmehallen, stadion, og plejecentret i Gladsaxe Kommune.
”Information på InfoBoards® viser de studerende, at vi er med på noderne med moderne teknologi, og det tiltrækker unge mennesker til instituttet. Det er nemt og lynhurtigt at få informationer ud, om hvad der sker her og nu. Uanset om det handler om forelæsninger, forsvar af en ph.d. eller en 40 års jubilæumsreception. Studerende, gæster og ansatte holder sig løbende orienteret om dagens begivenheder på vores 10 InfoBoards®. Vi valgte InfoBoard® som den bedste og billigste løsning ud af 3 tilbud”.
Bo Sørensen, IT-Chef, Danmarks Tekniske Universitet, Institut for Kemi
10 InfoBoards® – fordelt på 3 bygninger på hver 3 etager • InfoBoards® siden december 2008 • 60 bachelor- og masterstuderende, 50 ph.d.-studerende og 140 ansatte.
eller lad os ringe dig op
vi ringer inden for 3 timer