Brugerundersøgelse - Projekt 3 - 2. semester

PROJEKTFORMULERING

Dette projekt bestod i, at et fiktivt firma ved navn IdentyfyIT skulle lave en brugerundersøgelse for Telenor. IdentyfyIT har altid fokus på at inkorporere deres klienters identitet i de projekter, de laver. Formålet ved denne brugerundersøgelse var at finde ud af den nuværende udbredelse, og hvad tendensen er blandt danskerne. Brugerundersøgelsen skulle laves i HTML, og der skulle implementeres JavaScript validering af spørgsmålene.

Projektbeskrivelse.
Projektbeskrivelse del 2.

PROJEKTETS FORLØB

Dette var et individuelt projekt, men vi fandt hurtig sammen i en gruppe for at snakke projektbeskrivelsen igennem. Tidsplanen blev lavet som noget af det første, og derefter gik jeg på nettet for at søge efter inspiration. Et mindmap blev lavet og emnet blev valgt. Spørgsmålene blev udarbejdet efter at have studeret kapitel 6 i bogen ”Usabilty” nøje. Spørgsmålene blev dog løbende modeleret.

Rapport.

Brugerundersøgelse.

Grundstenene i de 3 websites blev hurtigt grundlagt. Jeg søgte i kildekoden på Telenors hjemmeside efter størrelsen på brødteksten og overskrifterne samt de farver, som de bruger. Jeg downloadede deres billeder samt logo og prøvede at genskabe Telenors identitet på både det indledende site, brugerundersøgelsen samt landingpagen.

JavaScriptet blev implementeret, og de sidste forberedelser til rapporten blev udført.

Stumperne blev samlet til rapporten, og til sidst blev portfolioen opdateret.

FAGLIGT UDBYTTE

I dette projekt fik jeg en hel del ud af at udvikle spørgsmål til en brugertest. Det at skulle nedskrive spørgsmålenes formål gjorde, at spørgsmålene blev tænkt en ekstra gang igennem.

Det gik lidt langsommere med at implementere JavaScript valideringen. Men da jeg først fik funktionerne på plads, gik resten nogenlunde glat. Det var skønt at arbejde lidt med JavaScript, selvom jeg stadig er helt grøn på området.

Samarbejdet med gruppen var både hyggeligt og givtigt. Jeg lærer en hel del af de andre, og det er med til at højne mit eget niveau.